Vážení zákazníci a nehuntovači, do 31.května mám dovolenou. Vaše objednávky odbavím ihned po mém návratu.

Čistá skla jsou základ

Docílit čistých skel beze šmouh je vysoká škola detailingu. Jak efektivně skla vyčistit a také ošetřit, aby stěrače měly co nejméně práce?

Na cestách denně vídám mnoho zajímavých věcí a díky tomu mě dokáže překvapit málo co. Vždy mě ale fascinuje jedna věc. To, jakým způsobem mají řidiči špinavá skla. V ranních i večerních hodinách je slunce nízko nad obzorem a dokáže krásně prosvítit interiéry a odhalit „čistotu“ čelních skel. Čistá skla beze šmouh vnímám jako prvek aktivní bezpečnosti, zejména to čelní je stěžejní. Proto povíme něco o tom, jak skla dobře vyčistit a ochránit. Ano, zdá se to jako banální věc, ale až skutečná praxe vám potvrdí, že docílit opravdu čistých skel je vysoká škola detailingu.

Čistá skla oceníte především za deště, přímého slunce, či za tmy, protože se vám do výhledu nebudou plést žádné šmouhy. K tomu, abyste dobře vyčistili skla je zapotřebí čistič skel a několik mikrovláknových utěrek. Několik znamená minimálně 2, za mě to chce alespoň 4. Na skla nejlépe fungují hladké, nebo takzvané „vaflové“. Následně si jednu utěrku vyčleníte na čistění a jednu na doleštění. Do utěrky na čistění si aplikujete dostatek čističe na skla, nejlépe tak, aby utěrka byla mokrá a pak je postup jasný, vyčistit a doleštit. K tomu, abyste si byli jistí, že jsou skla skutečně čistá poslouží silné světlo, nejlépe pracovní svítilna, kterou si sklo prosvítíte a odhalíte nedostatky. Jen je potřeba myslet, že sklo má 2 strany. Vnitřní strany skel bývají mastné a tvoří se na nich šedivý film. Z toho důvodu je dobré mít v záloze více utěrek. Může se Vám totiž stát, že sklo vyčistíte a doleštíte, ale stále na něm zůstanou šmouhy. To proto, že utěrka už je také mastná a přišel čas na její výměnu. Hodí se zmínit ještě jeden užitečný tip. Před čištěním skel je dobré důkladně si umýt ruce nebo použít nitrilové rukavice. To proto, abyste si při čistění zbytečně nemastili utěrku.

Skla jsou čistá, ale stejně jako lak auta si zaslouží ošetření. V případě skel se často mluví o tzv. „tekutých stěračích. Proč se jim tak říká? Protože tekuté stěrače zvyšují hydrofobitu skla a pak už stačí odpor vzduchu k tomu, aby kapičky vody sjely ze skla. To znamená, že od určité rychlosti vůbec nebudete potřebovat stěrače. Zpravidla to funguje od 50 km/h. Navíc v zimě bude sklo odolnější vůči námraze, a to vám v mrazivém ránu dokáže ušetřit pár minut času. Tak jako v případě laku je před aplikací ošetření potřeba skla vyčistit, následně dekontaminovat, pokud to je potřeba a použít leštěnku určenou na skla. Na závěr těsně před aplikací je důležité skla velmi důkladně odmastit, aby tekuté stěrače dobře přilnuly k povrchu. A po aplikaci tekutých stěračů už se můžete těšit na déšť. Sami budete překvapeni, jak málo budete stěrače používat. A když zmiňujeme stěrače, nezapomínejte pravidelně měnit stírátka, ideálně jednou ročně, minimálně pak 1x za 2 roky. Dobré stěrače vám nebudou sklo mazat ani škrábat, ale budou plnit svoji funkci. A Samozřejmě, že mnohem více o péči o auto objevíte v mojí knize Taky to nehuntuju, kterou si můžete objednat tady: https://www.takytonehuntuju.cz/kniha/ . 

 

Shrnutí:

  • Skla čistěte z obou stran.
  • Raději mějte v zásobě více utěrek.
  • K čištění používejte silnou svítilnu, která odhalí všechny šmouhy.
  • Pravidelně měňte stěrače.

 

úvodní fotku vytvořil: @modernipurista